12 Tem 2008

Nane Sekeri Iskocyadan bildiriyor

04 Temmuz 2008 Cuma
Saatin alarmi her zaman ki gibi saat altida sakidi.Esim bana Hollanda'daki ilk yilbasimda hediye etmisti Philips'ín uyandirma saati cidden sakiyor.Kademeli olarak odayi aydinlatiyor bir yandanda hafiften kus sesleri arka planda rahat huzurlu uyanmak icin.Guzel bir bulus tavsiye ederim.
Daha uzerindeyken altimdan carsafin cekildigini hissediyorum.Esim "Uyan uykucu bugun tatile cikiyoruz ise gitmelisin?!?" Ne kadar sevimli binbir gucluk kalkiyorum yataktan o nevresim carsaf yastik kilifi ne var ise sokuyor gelince temiz yatak bizi beklesin diye degistirilmek uzere bazen ne kadar ayrintici diyorum.
Elimde essek yukuyle bir bavul,atilmasinlar diye buzdolabindaki yiyeceklerin bulundugu torba bir spor canta birde cantam. Yuvarlana yuvarlana trene bindim inisimde muhtesem oldu millet yardim etmese vaktinde trenden inemiyebilirdim.Kendimi ise bir atmisim hemen Latte ile odullendirdim kendimi.
Daha Amsterdam Schipol havaalanina gidilecek karakar dusunuyorum onca aktarmayi. Imdadima Yoneticim yetisti saolsun. Esine beni biraktirdi sorunsuz vardim.Esimde gelince hemen check in e giristik.Bu ucuz ucuslar biraz farkli koltuk numarasi olmuyor A B ve speedy dedilen yolcu siniflandirmasi var.Speedy fazladan para verip ilk koltuk secme sansina sahip olan yolcular A grubu yasli ve engelli yolcularin oncelikle alindigi sinif hepsi bitince biz B sinifi yolcular alindik ucaga bulduk yanyana bir yer hemen coktuk. Heyecan dorukta bir telas var ucus gorevlilerinde defelarca sayim yapiliyor sonunda bir anons "bir yolcumuz check in yaptirmis ancak ucaga binmemis arastiriyoruz."Bir onbes dakika daha geciyor sonunda isim aciklaniyor yine de kontrol amacli bir iki anons sonunda kaptan "Yolcunun bagajini cikartiracagiz"diye anons yapiyor bekliyoruz bir onbes dakika daha geciyor. Sonunda bagaji cikartiyorlar yeni anons"Maalesef bu gecikmeden dolayi pisteki kalkis siramizi kaybettik 25 dakika daha bekliyecegiz bir sonraki grup icin diye bir anons. Bayilicam nerdeyse bir saat bekliyoruz sonunda ucuyoruz. Edinburg havalimaninda Hande ve Volkan ile bulusacagiz. Bizden normalde bir saat sonra inecekler biz iniyoruz onlar arkamizdan kucaklasmalar sevinc gosterileri. Ingil ikis kiraladigimiz arabayi almak uzere servis noktasina gidiyoruz. Sonunda arabamiza kavusuyoruz. Opel Zafira buralarda Opel isareti bile farkli komedi gibi. Yola cikiyoruz ben hafif geriliyorum. Soldan akan trafikle. Enterasan bir olay.Ilk duragimiz Edinburgda geceleyecegimiz Hostel 4 kisilik yatakhanemize variyoruz.Bir on kapidan gecerek odaya giriyoruz. Genclik cosmus muzik odayi dolduruyor. Yemek icin sehre yuruyoruz. Millet sokaklarda komik kostumler giymisler. Ilk gecemizde Italyan restoranini sectik yemek icin. Hos bir yemekten sonra odaya donuyoruz ben devriliyorum uyuyus o uyuyus sabaha kadar saat calana kadar. Millet muzik sesinden uyuyamadik felan diyoyor ben ne muzik sesi diyorum.....

05 Temmuz 2008 Cumartesi

Edinburg'da yapilan hos bir kahvalti sonrasinda arabaya dolusuyoruz. Bu aksam Aberdeen'de bed and breakfast sistemi yani oda kahvalti ile calisan bir evde kaliyoruz. Orta yaslarda bir bayan isletiyor bes yada 6 oda var banyoyu tuvaleti paylasiyorsunuz. Ingiltere ve Iskocyada bircok boyle imis. Aberdeen'e giderken yol ustunde Perth'e ugruyoruz. Yol uzerinde bircok resim cekiyoruz .Bir Balmoral Castle geziyoruz.Oraya varmak icin bahceden traktorun arkasina takili vagonu kullaniyoruz. Kralice ve mahiyeti bazi balolar icin kullaniyormus. Sadece bahceyi ve bir odasini gezebiliyoruz. Bol bol resim cekiyoruz. Doner donmez Picassa ya yukleyecegim.
Bir cok satoyun disardan goruntuluyoruz.Bir tanesi iyi durumda yikintilari olan kucuk bir tepeye hakim bir sato. Hos ve guzel bir gun seyrediyoruz. Sonunda Aberdeen'e variyoruz. Pek bekledigimiz gibi bir sehir degil.Cin lokantasinda yemegi yiyor geceyi uzun bir yuruyusle tamamliyoruz.