26 Oca 2010

Sinterklaas



05 Aralikta Hollandada Sinteklaas gunu. Dogum gununu kutluyorlar. Birkac gun oncesinden komur seklinde kucuk kurabiyeler orjinal adi ile kruidnotenposet poset heryerde karsiniza cikiyor.Diger gelenekte Adinizin bas harfi seklinde cikolatalar. Tabi dogum gunu kutlanan sahis Sinterklaas Ispanyadan gelip Hollandayi geziyor belirli bir surede. Birde bu zatin yardimcisi Zwarte Pit (bana gore karaktersiz abuk bir tip) ve beyaz ati Americo bu gezi sirasinda ona eslik ediyor. Orjinal anlatim icin burayi tiklayin lutfen.

Cocuklar geceden ayakkabilarinin tekinin icine bu beyaz at icin havuc koyuyorlar. Sabahleyin havuc gitmis yerine minik hediyeler koyulmus buluyorlar. Ayakkabilara koymak icin minik posetlerde sekerlemeler, meyveler vs hazir olarakta satin alinabiliyor.

Cocuklar icin bu sekilde kutlamalar yapilirken buyuklerde birbirlerine minik hediyeler alip bu hediyelere ve kisinin karakterine gore Sinterklaas temali siirler yaziyorlar.

O akşam hediyeleri dağıtma görevi eşimindi.Hediyeyi alan üzerine şiiri ilişikse şiiri okuyor,herkes hediyenin ne olabileceğine dair tahminlerde bulunuyor hediye açılıp ' tesekkürler Sinterklaas' deniliyor.Gerçekten keyifliydi.

Bu sene bizde esimin ailesi ile kutladik Sinterklaasi. Cok eglenceli bir aksam gecirdim. Benim Hollandaca siirim bayagi bir eglendirdi onlari. Internet saolsun benim gibi tembeller icin siir hazirlayan site bile bulunabiliyor.

O aksam adet oldugu uzere kruiden noten, cikolata harfler, Tinkerbellin DVD si, Cam demlik, Buyuk camli mumluk, Kus modeli, marzipan meyveler ve bir kucak dolusu siirim oldu.

Bende esime ve kayinpederime hediyeler icin siir hazirladim ve kartlar yaptim.Kayinvalidem bana Hollanda kulturunu tanitmaya geleneklerini ogretmeye cabaliyor.Bende cabalarina kayitsiz kalmiyorum. O yuzden bizimle olmaktan fazlasiyla zevk aliyorlar.Açıkçası benimde hoşuma gidiyor :)

Hiç yorum yok: