8 Ara 2008

Bayram Yazım 2008

Her bayram bir bayram yazısı yazmayı kendime adet haline getirdim. Bu bayramda yazmadan geçmeyim sonra unutulur gider diye düşünüyorum.
Benim ailem bize her bayram mutlaka yeni bir giyecek alırdı. Bu yeni bir gömlek,ya da çorap bazende maddi duruma göre tüm kıyafetler çoraptan tokaya kadar yeni olurdu.
Mutlaka Arife(arefe mi denir bilemedim) günü mutlaka banyo yapılırdı.
O zamanlar sabah hepimiz erken kalkardık Babam Bayram Namazından gelir,hepimiz giyinir kuşanır annemin babamın elini öper hep beraber kahvaltımızı yapar il durak Babaannemlere gidilirdi. Bayramın gelmesini beklediğimiz haş haşlı çörek mis gibi kokutmuş olurdu evi. Babaannem döktürürdü su börekleri,sarmalar ben sormadan babaannem Hilal Halama 'Hilal Pınar reçele yer çöreği reçel koy kızıma'.Babaanem bizi şımartırdı.Babaannemin 5 çocuğu vardı kendi doğurduğu iki tane çocuğuda rahmetli Samahat Teyze(Kız kardeşi) den ona yadigar. Babamlar hep içiçe yetişmişler kardeş gibidirler birbirlerine kuzenleri ile.Benim içinde o amcamın babamın kardeşi olan amcamlardan hiç farkı yoktur yada halamın babamın ablası yada kardeşinden olan halacıklarımdan.Babam dışında kardeşlerinde hiç kız çocuk yoktur. Biz kız kardeşimle çok sevilerek büyütldük.Amcalar halalar teyze dayı hep bekardı bizler varken. Dolayısı ile ellerinde büyüdük. Her bayram bir araya gelirdik taki bizler büyüyüp arıza çıkarana kadar. Şimdi kendime çok kızıyorum. Ama geçti bitti. Bak diyorum kendime bu bayram yanlızsın yine. İş yerinde tüm arkadaşlarla bayram kutlaması yaptık ama aynı değil özlüyorum.Elimde değil.Kıymetini bilemedik diyorum kendime.

6 yorum:

Delfina ; dedi ki...

iyi bayramlar canım,gün gelecek sen de yakın olacaksın..üzülme,oraların tadını çıkar...

muğla dan sevgiler,selamlar...

pinarbk dedi ki...

İyi bayramlar Pınar'cığım...
Yakında olsan da eski bayramları bulamıyorsun zaten. uzaktayım diye üzülme. Bayram, çocukken güzel olan birşey. Büyüyünce bütün havası değişiyor.

Böyle güzel anılara sahip olmak en büyük kar:))

Adsız dedi ki...

sanirim belli bir yasa gelince insanlarda hep ayni pismanliklar oluyor...:( bende cocuklugumdaki bayramlari istiyoruuuuuummmm

Adsız dedi ki...

Canım arkadaşım İYİ BAYRAMLAR. Hiç bir şey eskisi gibi olmuyor. Yarınlarda da belki bugünlerimizi böyle anacağız...
Nice bayramlar gör sevdiklerinle hepsi birbirinden güzel olsun . Öpüyorum
TUBİ

Adsız dedi ki...

Pınar cım tariflerinin olduğu bölüme yazamadım (kayıtım olmadığından )Canım bu tarifler çok başarılı. Annene çekmişsin belli ki mutfak marifetinle. Ama resimli oluşu yazılım çok güzel. Tebrikler...
Ben de kabakların içine peynir ve dereotu koyarak üzerini beşamel sosu ile kapatıp fırınlayarak yapmıştım o da lezzetli oluyor eğer denemediysen mulaka dene . Ben bunu yapacam ilk fırsatta.
öpüyorum
TUBİ

Nane Şekeri dedi ki...

Delfinacim seninde Gecmis bayramini kutlarim. :)
Pinarcim insan yinede uzuluyor ama o anilara sahip olmak bile cok buyuk sans.
Nilufercim bende bende :)
Tubim tariflere yeni seyler ekliyecegim cok yeni seyler denedim aslinda ama vaktim yok ki bu aralar cok planim var :) malum yilbasi oncesi