16 Ara 2008

Haftasonu Kaçamağı : Köln

Aniden karar verdik.Rezervasyon yaptık atladık düldülümüze açtık TomTomu vardık Köln'e.
İlk izlenimim soğuk,kasvetli boğucu biraz depresif bir şehir.II.Dünya savaşında yıkıldığı için şehir yeniden yapılandırılmış pekte güzel olmamış. Çok karmaşık çeşit çeşit yorucu binalar karanlık sokaklar ben o kadar hoşlaşmadım açıkçası ama KerstMarkt ları muhteşemdi. Çok zevkli 2 gün geçirdim.Cumartesi öğlen vardığımızda ilk durak Çikolata müzesi oldu. Çok ihtişamlı olmasada gezerken keyif aldım ve evet Boncuğum senin için fotorafladım.
Avrupa'da en hoşuma giden şey her yaştan çocuğu müzeye getirdiğinizde oraya dokunma buraya dokunma yapmak zorunda kalmamanız.Çocuklar dokunarak görerek duyarak öğrenir kuramından heryerde interaktif puzzlelar,açılan kutular.
Bir çocuk ayının postu nasıldır sadece resmini görmüyor dokuna biliyor. Yada vanilya nasıl kokar baş düğmeye vanilya kokusunu kokla,aç kapağı vanilya bitkisini gözlerinle gör.

From Çikolata Müzesi Köln 2009


Hemen çıkışta eski zaman noel marketi kurulmuş gezmek için EUR 2,5 isteyince girmedik.Tuhaf geldi açıkçası. Arabamızı bedava bir alana park ettiğimizden valizimiz yüklendik doğruca otelimize yürüdük.

Otelimiz Dom'un hemen 200 mt ilerisinde bir sokak içindeydi. Merkezi bir alan oda temiz ama gösterişsizdi.Sabah kahvaltısı oldukça iyiydi.Kararında bir açık büfe.

O akşam planladığımız restoranda yemek yiyemedik.Ancak daha sonra bulduğumuz Meksika-İspanyol restoranı cidden çok güzeldi.Mojitayı devirdim.Maalesef Fajitayı bitiremedim. Acayip büyük bir porsiyon geldi. Yanında pilav ve kimyonlu sıcak fasulye(barbunya fasulyesi) ile servis ettiler.
Akşam Yemeği


Ardından ver elini Kerstmarkt.Sırayla gezmeye başladı Neuwmarkt oldmarkt vs vs.. Saat ona kadar heryer açık.Glühwine'ı da içince iyice gevşedim.
Bir tezgah vardı ki beni mest etti.Evet bayanlar toplanın başıma söylüyorummm ve söyledimm.... KURABİYE kalıpları .... Bir sürü kalıp aldık.Çeşit çeşit. Mest oldum.
Sonra eşim bana atraksyonlu bir yeni yıl şapkası aldı.Milletin kafasındaki sıradan şapkalar gibi dandik değil hemde ciddi ciddi taktım bende bayıldım.

Kerstmarkt Köln 2009


Ertesi gün Dom'u ziyaret ettik. İçerisi ferah ve aydınlıktı şehrin tüm o karanlığına rağmen.Tüm ihtişamı ile yıllara savaşa meydan okumuş.


Bu kaçamak bana ve eşime iyi geldi. Gelecek sefer Luxemburg şato yapalım dedik bakalım kısmet ne zamana :)

6 yorum:

Chris'in Annesi dedi ki...

ŞAPKANA BAYILDIM TATLIM ,ÇOK ÇILGIN COK YAKIŞMIŞŞ..

pinarbk dedi ki...

Harika bir gezi olmuş. Birden karar verilip gidilen yerlerde hep daha çok eğlenmişimdir ben:))

Müzelerde çocukların herşeyi elleyebilmesi çok güzel. Geçen haftaki müze tecrübemizde, "elletmemek" zorunda kaldığımız için, çok zorlandık. Birkısmını ellememeyi anlayabiliyorum. İ.Ö. yapılmış şeyler haliyle çok kıymetli ama çocukları tutmak da çok zor...

Çikolata müzesi deyince akan sular durdu. Sırf bu sebeple bile KÖLN'e gidilir bence:))

Unknown dedi ki...

Canım bende şu wordpress deki sayfana bakıp bakıp ''bu kıza ne oldu hep yazardı oda boşladı burayı ''diyip duruyodum :))) akıllı ben.Neyse yazılarını tekrar okumak çok güzel.Bende şapkana bayıldım:))) çok öptüm seni

Adsız dedi ki...

şapkaya bayıldım ne güzelmiş :)
güzel bir kaçamak olmuş :)

Nane Şekeri dedi ki...

Boncugum tesekkur ederim.Bende cok severek taktim.
Pinarcim gecenlerde sayfanda muzeler hakkindaki yazini okudugumda cocuklar icin Avrupa'da ki muzelerdeki uygulamalari yazmak istedim. Yapilabilir seyler.Iskocyada bir muzede orjinallerin repliklarindan puzzle yapmislar yada resim yapabilecekleri alanlar koymuslar.
Kokular icin cubuklar var vs vs... Cocuklar muzelere daha bir zevkle ziyaret ediyor yetiskenlerde gonul rahatligi ile ay dokunma yok hareket etme stresi yapmiyorlar.
Cikolata muzesi icin Belcika'da Brugge dekini de goriyim sana karsilastirma yapabilirim
Pinkocum blogspot engelleri kalkinca geri dondum zira blogspotu anliyabiliyorum.
Zeya cim tsk ederim. Havana anilarini okuyacagim soyle yayila yayila DOGUM GUNUN KUTLU olsun gec olsn guc olmasin dimi :)

pinarbk dedi ki...

Seni sobeledim:))