23 Mar 2008

Nane Şekeri Trende


Nasıl başlık ama :) Eskiden hayatımızda 1970-1980 çocukları bilirler Ayşegül serilerini aynen onlardaki gibi oldu : Nane Şekeri Trende
Hep aklıma G.Birsel'in bir gazetede yazdığı yazı gelir .Hemen gülümserim.

Gene konudan uzaklaştığımı hissettim.Konumuz Nane Şekeri'nin tren maceraları :)

Bundan 1-2 hafta önce Hollanda'da şiddetli bir fırtına yaşadık. Bu nakil hatlarını,elektrikleri ve en önemlisi ulaşımı etkiledi. Bu nedemek ızdıraplı bir tren yolculuğu demek ki yolculuk derseniz bu kelimeye hakaret edersiniz:)

Saat 16:45 de ofisten çıkılıp 08:12 de eve vardım... Saatlerce yollardasınız... ama yolda ilerliye miyorsunuz.

Eşim 16:00 gibi aradı erken çık diye bende izin aldım çıktım. Tren istasyonuna yürürken eşim aradı cepten " Rotterdam trenine binerse 19:30-19:45 gibi Eindhoven da olursun.Utrecht ve Eindhoven arasında problem var" diye. Ben istasyona geldim saatleri ve yol durumunu gösteren panolarda herşey normal eşimi aradım hayır burdan -interneti kastediyor- sorun olduğunu görüyorum. Bende " Canım trenler vızır vızır çalışıyor". Oda " eee. sen bilirsin" şeklinde birşeyler geveliyor. Ben emin olmak için danışmaya gidiyorum Görevli "sorun çözüldü" lafı üzerine 17:15 trenime biniyorum.

Utrecht e vardık varıcaz Hollandaca bir anons anladığım kadarı ile Utrecht Eindhoven arası problemli genç bir kız oturuyor yanımda soruyorum üzgün ve süzgün gözlerle "maalesef " diyor ayrıca "birazdan görevli gelip yardımcı olucak sormak istediklerinizi sorabilirsiniz" diyor.

Görevli saatlerdir onlarca insana açıklamanın verdiği bezginlikle" 12.peron saat 19:40 da eindhoven a tren var diyip dünyamı başıma yıkıyor zira 19:40 a daha 2 saat kadar var.
İstasyona giriyorum mahşer yeri gibi millet öbek öbek bekliyor yanıt alabilmek için istasyon yetkililerinden. Ben hemen panodan bakıyorum tanıdığım yakın yerlere Hey Venlo var burası ile eindhoven arasında bağlantı var diye düşünürken aniden bir anons Den bosh a extra tren konuldu. Hadi be tren var mı ki extra sını koyuyorsun diye geçiriyorum koşarken ... Peronda koşarken görevli gözüme çarpıyor durmadan koşar vaziyet soruyorum... ! Den Bosch Cevap tek kelime Jaaaaa :)
Atıyorum kendime benimle vagona sığışmaya çalışan 100 kişi ile birlikte.
Komedi gibi... Kolunuzu bile kıpırdatamıyorsunuz.
Tren hareket ediyor. Duruyor gene hızlanıyor zorrrt duruyor kıpırdamıyoruz bile :)
Anons " Bu tren stoptrein" şimdi mi söylenir diye millet gülüşüyor(Hollandacam baya ilerlemiş anlıyorum bazı lafları)
Durduğumuz il istasyonda kanımca bir 100 kişi daha itişe tıkışa biniyoruz. Daha sonra anlıyoruz ki onlarda burada terk edilmişler. :)

2 saatte Den bosch varıp eindhoven a giden tren e atıyorum kendimi.Muzaffer edayla :) Saate bakıyorum kocamı dinleseymişim şu an Eindhoven daymışım :=)

Büyük sözü dinle Nane Şekeri

myspace glitter

myspace glitter

Hiç yorum yok: