24 Mar 2008

Zeytinyağlı Sarma Dolma :)

Geçen hafta sonu niyetledim dolma sarmaya. Geçen annem bizi ziyaret ettiğinde bana yaprak getirmişti dondurucuda duruyor... Dedim deniycem bu işi. Becericekmiyiz bakalım diye :) annemizi aradık. Tarifi aldık.
Malzemeler:
2 su bardağı pirinç(maalesef ben burada bizim pirinci bulamadım pandan pirinç ile yaptım)
1.5 su bardağı sıcak su
1 tatlı kaşığı tuz
2 küp şeker
1 tatlı kaşığı kadar tarçın
yenibaharım yoktu
1 tatlı kaşığı kadar karabiber
4*5 soğan (robotta çektim ama su gibi olmıyacak dedi annem)
taze nane
çam fıstığı
kuş üzümü
Yaprak
.
Öncelikle yayvan tencereye robotta çekilen soğanı koydum.İçine tuzu ve şekeri ayrıca çam fıtıklarını ekledim. Üzerlerini kapatacak kadar zeytinyağı koydum. Kısık ateşte pembelişinceye kadar kavurdum. Daha sonra pirince ve suyu ekleyip incecik kıydığım naneyi tarçın ve son olarakta kuş üzümünü ekleyip karıştırdı.Tencerenin altını iyice kıstım.
Suyunu çekip tanelenmeye başladı ocağın altını söndürdüm. Biraz soğumasını bekledim.
Yapraklarımı sıcak suda ıslattım.Bu arada ince eldiven giydim ellerim mahvoluyordu :)
Ve kalem gibi sardım. eşim fotoraf çekti en kısa zamanda ekliycem :)
Ertesi gün işe de görürdüm milletten bayağı iyi tepkiler aldım.
Bu arada ben dolmaları pişirirken 1/2 limonun suyunu üzerine gezdirdim :) ve yapraklarla kapattım sarmaların üstünü.
.
Uzun sürdü ama değdi diye düşünüyorum.

Dolma Macerası

4 yorum:

Chris'in Annesi dedi ki...

HIMMM COK LEZIZ OLMUŞ GIBI,AGZIM SULANDI,BILMIYORUM BURDAYKEN HİÇ BÖYLE MEZİYETLERİNİZ YOKTU PINAR HANIM :p ,HATTA BİR KEZ PASTA ISTEDIM DIYE,DEMEDIGIN KALMAMIŞTI.AMA BAKIYORUM PEK BIR HAMARATLAŞTINIZ.SIZE YARADI BU EVLILIK OLAYI:)
AFIYET OLSUN DIYORUM INSALLAH BIZ DE BIR GUN TADARIZ..
SITEMKAR ZEYNO...

Nane Şekeri dedi ki...

Valla ask olsun Boncuk pasta istedin de yapmadik mi :) Kurabiye yapmistik ayrica pasta degil cheese cakedi :) rica ediyiim
Belki gelecek yilda sen ziyaretime gelirsin sana da doktururum.

Adsız dedi ki...

cnm eline sağlık, aşmışsın sen olayı etlide sararsın artık. Karalahana bulabilirsin onu da dene onu da çok iyi yapacağına eminim. Edward da bayılır değişik bir lezzet. Bu arada o senın getirdiğin annenin yağtığı chesse kek gibi kek yemedim daha...
TUBİ

Nane Şekeri dedi ki...

Canım gel sen ben sana yapayım cheese cake annemin ki olur mu bilemem :)