17 Kas 2008

Kaba bulasmis kek Hamuru

Cumartesi gunu birden aklima geldi kek yapmaya karar verdim. Zevkle karistirdim malzelerimi.
Kek kalibina doktum kek harcimi ve o birden beynimde bir simsek atti :) Cook kucukken daha ilk okul caglarinda bile degilken annem Krups marka mikseri ile kek yapar ben ve sari kuzu didem kaba bulasmis kek harcini minik kasiklarimizla yedigimiz aklima geldi. Kekten daha lezzetli gelen o harci yemek icin sabirla beklerdik. Annem daha fazla biraksin diye baski bile yapardik.Biz kardesimle kucukken guzel anlasirdik. Cesitli eziyetlerim olurdu kendisine o ayri :) Her yasta bizim arkadasligimiz da degisti. Bir donem kendisini istemez oldum ki hala o donem icin pismanliklarim vardir. Cogunlukla herseyi onunla paylesirdim. Universite 1.sinifta 15 dersten kaldigimi ilk o ogrenmisti. Yada lisede okulu kirdigimi ilk onunla paylasmistim. "Didem soz ver bak anneme soyleme sakin..." derdim ,o da " Ben soz veriyim de seni ne yapicaz abla sen dayanamazsin hemen yetistirirsin anneme" derdi. Dogru bilir beni cadi :0 hic dayanamazdim kendimle ilgili her sirri her olayi hemen acik ederdim :) 27 hafta sonu canimiz sikilmadan "7 kardese 7 gelin" filmi seyrettik. Ya da haftalarca ayni sandvici yerdik.
Kucukken sadece benimle vakit gecirebilmek ugruna kardesim salcali kurabiye bile yemistir.
Sulandirilmis balik krekerli asma yapragina dolmalari saymiyorum.
Daha 4 yasindaydi ben yokken dedem buna cikolata almis. Didem asli kendi icin birsey istemezdi cok nazik ve ketumdur. Bu dedeme ablamin cikolatasi olmiycak mi diye sormus dedem hemen benim cikolatami ona vermis. Ben eve gelene kadar beklemis benim cikolatami verebilmek icin.
Benim somurturken ki tek resmim sari kuzunun dogdugu gunmus. Cok kiskanmisim kendisini anneme " ne zaman birakicaz bunu hastaneye" dermisim.Kiskanilmaz mi. Kendisi 10 aylik dogmus. Saclari uzamis hain hemsirede kendisini susleyip getiriyor :) Ilerki yaslardada upuzun bal rengi kahverengi saclari vardi kiskanirdim benimkiler kivir kivir taranmaz meret kisacik kesilir saclarim buyukannem rahmetli tulbentle bana sac yapardi :)
Buyuduk bende sac yapabilme kabiliyeti sifirin altinda 2 hep dido kosardi yardimima. Birgun ise gittim boncuk didem ne guzel yapmis sacini demisti.bozulmustum. Nerden anladim dedim,kizcagiz Pinar canim sen herseyi guzel yaparsinda su sac olayini pek beceremiyorsun :) demisti kizara bozara.
Annemin yataginda kudurmalarimiz aklima geldi bir kaba bulasmis kek harcindan :)
O zaman annemi bir kere daha takdir ettim ne iyi etmiste Didomu dogurmus diye. Bircok arkadasim oldu. Bazilarinin isimlerini bile hatiliyamiyorum hayatimi etkileyen.Dostlarim var ama Didom bir baska.Hala bir araya gelsek annemin yataginda yan yana yatar saatlerce konusuruz.
Inanin o kalipta kalan hamurun tati bile kuzumla yedigim kadar lezzetli olmuyor.

6 yorum:

pinarbk dedi ki...

Ben de kardeşimi özledim yaaaa...

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Canım ya, ağlattın beni. Bende ne çok özledim seni. Caddeye çıkar saatlerce dolanırdık bana hadi ben çok acıktım derdin, bende eşekliğimden biraz daha dolanalım derdim. Ya "aşamamız" geceleride ne eğlenirdik seninle. Açlıktan bayılmıştım okulda hatırlar mısın? Sen gelip bakmıştın bana.

Offf be pınarım ya şimdi istanbul bile zevkli değil sensiz :((((

Nane Şekeri dedi ki...

Pinarcim cook ozledim kardesimi tarif edemiyorum.
Sari kuzum ben de o kekten sonra kolum kanadim kalkmadi haftasonunu oyle bosbos bir o koltuk bir bu koltuk gecirdim. COook ozledim diyet miyet hak getire gram vermedim gelince tartilicam vs umrumda bile degil biran once 27 aralik olsun geliim istiyorum.

Nane Şekeri dedi ki...

Unuturuyum. Cagirmisardi beni revire bembeyaz bir surat ufacik ortunun icinde cok korkmustum sana birsey olucak diye.Odumu koparmistin valla.Benetton kazak olayini hala gulerek anlatirim.
bu arada :)

pinarbk dedi ki...

Aman yaaa... Dağıttınız beni abla kardeş. Ben de bu haftasonu Çorlu'ya gideyim bari...

Adsız dedi ki...

Ben hep sen önde biz arkada ilkokul yollarını hatırlıyorum.
İlkokulu bitirmene çok özenmiştim bir de bizden önce. ben de çok çabuk kurtulmak isterdim de :):):)