5 Kas 2008

Sonbahar Huzun ve Hollanda

Istanbul’da Pastirma Yazlari yasanirken,Hollanda’da Kis basladi. Gecen hafta 3 dereceleri gorduk.Inanilmaz kasvetli bir ortamdi.Karanlik yagisli.kimi zaman sisli bembeyaz bir aydinlik. Bu sene Kis gec geldi Hollanda’ya.Iliman bir sonbahar yasandi burada. Gecen yil tam bir kabustu. Yaz kis ilkbahar sonbahar hep yagis hep yagis millet hep iliman ulkelere kacti soluklanmak icin.

Kisin gelmesi ile kabanlar,kaskollar eldivenler cikti.Lahana misali giyiniyorum. En alt tshirt(ofis Hawai mubarek) uzerine hirka(kolidorlar klimali) onun uzerine mont (sokaga cikiyoruz dimi).Bazen kolumu yukari asagi hareket ettiremiyorum.

Son 2 haftadir agaclarin fotoraflarini cekiyorum. O renk cumbusunu seyretmek bana inanilmaz zevk veriyor. Kirmizilar,sarinin tum tonlari, solan yesiller. Cektigim bazi fotoraflari sizlere de gostermek istedim.

Doga uykuya cekilirken benim evdeki Orkidem yeniden acti. Tomurcuklari gordum ciglik cigliga bir sevinc bende. Hemen fotograf cekildi.

Dun aksam fark ettim ki acan ciceklerden biri kopup dusmus acayip bozuldum.
Orkidem


Ben cicekleri cok severim. Pazardan gecen hafta aldigim cicekler bunlar. Neredeyse 11 gun oldu hala cok guzeller. Hollanda’da cicek olayina bayiliyorum. Laleler basladi bu haftasonu soyle sarisindan kirmizisindan belki morundan vazomda yerlerini alsinlar diye dusunuyorum.

Bu arada Begonvilin saksisini havanin sogumasi sebebi ile iceriye Kolidora tasidik hemen cicekleri dusup gitti.Huzunlendim. Yasasin diye elimden geleni yapiyorum. Ilkbaharda tekrar ciceklenmesini umud ediyorum.

Esim bahcede kisa hazirlik calismasini tamamladi. Bahcemizin son hali budur. Ankara’li arkadasim Onsel hic usenmemis bana Amsterdam’a gelen esiyle cay bardaklari yollamis. Bu haftasonu ‘cam guzeli’olmayi planliyorum.Cayimi demleyip, kitabimi alip camin kenarindaki kanepeye yerlesip tarifleri karistirip manzarayi seyretmek istiyorum .


Eindhoven'dan sonbahar manzaraları

3 yorum:

pinarbk dedi ki...

Kış gelsin, yağmur-kar yağsın diye dört gözle bekliyoruz biz. Malum susuzluk ve kuraklı tehlikesi var. Yağmur yağdığı zaman da küresel ısınma laflarının safsatadan ibaret olduğunu düşünüp seviniyorum kendimce...

Hollanda'da begonvil yaşatabildiğin için de ayrıca tebrik ederim. İstanbul'da bile doğru düzgün tutmuyor. Sadeve Boğaz ve Adalar da açıyor en güzelleri. O kadar...

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Bizde bu hafta soğanları ekiyoruz. Lale soğanlarını normalde ekimin ortasında dikiyordum ama havalar sıcak olunca biraz bekleyeyim dedim. Bir de sümbül ekicem mutfak penceresinin önüne balkonu açtıkça koksun diye. Geçen seneki soğanları çıkartmıştım bakalım tutacak mı?


Ayyy canımın içi sen gelene kadar açarlar belki ya da yaşarlar :)

Nane Şekeri dedi ki...

Pinarcim cok haklisin.Burada da yagmur yagmasa maazallah evlerin cokme tehlikesi olurmus.Cunku bazi bolgelerde evler suyun uzerine kurulu. Ilk geldigim sene yagmur yagisi sezona gore az diye baya bir urkup B plani olarak bu bolgelere denizden su basmayi planlamislar esimin anlattigina gore.
Didom Lalelere umarim yetisirim.
Bahcevanla ikinizi mutlaka goruntule birtanem