4 Haz 2007

Hosçakal Babaannem


Bugün artık Babaannem yok.O'nu 01 Haziran 2007 cuma günü kaybettik. Öğrendiğimde beklenen birşey olmasına ve kendimi hazırlamama rağmen aslında bunun için hazır olmadığımı anladım. Edward bileti buldu ve ben İstanbul daydım. Cumartesi cenazesini kaldırdık.hep hayalindeki gibi bir tören oldu. Babaannem hastalığının ciddiyetini bildiğini ama hep hayata tuttunduğunu biliyorum.en son onunla anneler gününde konuştum " nezaman geliyorsunuz " dedi bende "bekle babaannem 10 Haziran da damadı da getiricem" dedim. O sadece kısık bir sesle "bekliycem" dediç Perşembe gecesi inanılmaz bir ağırlık var üstümde hiç uyuyamadım.Meğer o gece iyice ağırlaşmış.Cuma günü sabah kız kardeşimle konustuğumda sesi morali herşey kötüydü "babaannem çok acı çekiyor " dedi. O an içimden galiba babaannem cidden bizi bekliyor dedim. Ve dua ettim galiba beni duydu acı haberi bu konuşmayı uyaptıktan 1/2 saat kadar sonra aldım.Artık acı çekmediğini biliyordum mutlu olmam lazımdı ama bencilce bir duyguyla, gittiği için ona kızıyordum. Törene katıldığımda insanları gördüm dostlarımı arkadaşlarımı ailemi akrabalarımı ve o an anladım Babaannem hepimizi her bayram yaptığı gibi bir araya getirmişti.Halamlar aynen onun arzu ettiği gibi ağırladılar herkezi Bol yemek şevkat ve üzüntülerine acılarına rağmen dimdik ayakta. Ama kırılmasınlar artık haşhaşlı çörek babaanneminki gibi olmayacak elbette lezzetli olacak ama Babaanneminki gibi olmayacak asla. O kadar mutluyum ki ben bunların parçasıydım diyebildiğime. O"nun benim gelinlik giydiğimi gördüğüne.... En önemlisi BABAANNEM i tanıdığıma. Kendisi hacıydı. Aydın bir kadındı tüm çocuklarını okutmuştu. Babaannem hayat doluydu.kimseyi kırmamıştır birde yükü yoktur.Giderken de kanıtladı bunu.

Babaannemle vedalaştım ben. Mezarının başında fısıldadım bende "geldim babaannem.rahat yat dedemi öp hiç hatırlıyamadığım kızkardeşine bizleri anlat."diye.

Babaannem iyisiyle kötüsüyle acısıyla tatlısıyla bir 84 yıl geçirdi bizlerle.

Akşam duadan sonra konuşuyoruz.kızkardeşim "farkında mısın herkes huzurlu ağırlık yok kimsede babaannem yine ayarladı herşeyi "dedi.

Halamlarada söyledim o bizlerde yaşıyor parça parça hepimiz birşeyler aldık ondan.Ben insanın hayatta miras olarak bundan daha büyük birşey bırakbileceğine inanmıyorum.

Bizlere yaşattuğın herşey için teşekkür ederim Babannoşum

Şimdilik hoşçakal Babaannem......

Babaaanemin son resimleri :

babaaanem



2 yorum:

zuzu dedi ki...

Pinarcim Babaanenin mekani cennet olsun insallah!!sana ve tum ailene bas sagligi diliyorum..Tevekkeli degil ben de sesi cikmiyor bu aralar blogunda diyordum.. Tekrar basiniz sagolsun..

Chris'in Annesi dedi ki...

nanecim babaanneni ne kadar sevgi dolu anlatmissin.okurken gozlerim doldu,ne kadar da hos bir hanimmis.
dolu dolu bir hayat yasamis.huzur icinde yatsin...basiniz sagolsun..