28 Kas 2007

Istanbul'u Dinliyorum....

**İstanbul 2010 Avrupa Kültür Kenti afiş yarişması birincisi


Gelmeme saatler kalmisken dilime takildi internetten aradim buldum;

İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı Önce hafiften bir rüzgar esiyor; Yavaş yavaş sallanıyor Yapraklar, ağaçlarda; Uzaklarda, çok uzaklarda, Sucuların hiç durmayan çıngırakları İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı. İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; Kuşlar geçiyor, derken; Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık. Ağlar çekiliyor dalyanlarda; Bir kadının suya değiyor ayakları; İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı. İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; Serin serin Kapalıçarşı Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa Güvercin dolu avlular Çekiç sesleri geliyor doklardan Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları; İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı. İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; Başımda eski alemlerin sarhoşluğu Loş kayıkhanelerıyle bir yalı; Dinmiş lodosların uğultusu içinde İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı. İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; Bir yosma geciyor kaldırımdan; Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar. Bir şey düşüyor elinden yere; Bir gül olmalı; İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı. İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı; Bir kuş çırpınıyor eteklerinde; Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum; Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum; Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından Kalbinin vuruşundan anlıyorum; İstanbul'u dinliyorum.

Orhan Veli Kanık

Istanbul u cok ozledim seni dinlemeye geliyorum.....







Bu resimleri buldum e.mail ile geldi kime ait maalesef bilemiyorum ama bu siiri en guzel anlatan bunlar



4 yorum:

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

İstanbul'da seni özledi hadi gel bakim.

Nazkız dedi ki...

Ben de yarın akşam GS kulübünde denize nazır can dostlarımla birlikte olacağım, 2 günlük bir kaçamak yapıyoruz İstanbul'a, ben de çok özledim ben de... Sana iyi tatiller, bol eğlenceler...Dönüşünde yazılarınızı bekliyoruz..

Esra dedi ki...

ben dondum. Sen gelmissin... :-)
Umarim harika zaman gecirirsin Istanbul'da. :-)
Sevgiler
Esra

Nane Şekeri dedi ki...

Gerçekten dolu dolu geçti Esracım maalesef bir iki olumsuzluk vardı. Anneannemin rahatsızlığı ikinciside gün sayısının azlığı .Bu sefer birazcık abondene oldum başım döndü :)