15 Oca 2009

Noel Yemeğimiz

Noel Yemegimiz-24.12.2008

Gec oldu biliyorum ancak cok yogun bir programim vardi vakit olmadi iki satir yazamadim. Noel arifesinde calistik herzaman ki. Ve yine herzaman ki gibi isverenimin verdigi noel hediyem 3 farkli sarap sisesini zorlukla tren istasyonuna tasidim. Trende yer bulup oturunca derin bir nefes aldim. Esimin ailesi Breda adinda ufak ama sevimli bir sehirde yasiyorlar. Bundan 2.5 yil once,saglik sorunlari sebebi ile Rosendal ‘daki evlerini satip burada yeni bir binada daire kiraladilar. Breda’ya ulasmak icin bir aktarma yapmam lazimdi onu da sorunsuzca halledip Breda’ya ulastim. Esim beni tren istasyonunda karsiladi. Kayinpederim bu sene tek ana yemek hazirlamisti bizlere tipik bir Hollanda yemegi olan “hutspot” Patates puresi,bir nevi beyaz lahana tursusu sogan ve kiymadan olusan uzerine kasar peynir dokulerek firinlanmis bir yemek.
Yemegimizi mumlar esliginde yedikten sonra ben gece yarisi olucak noel ayini icin biraz kestirdim. Sikidim giyindik gecenin karanliginda ayinin yapilacagi kucuk katedral(kayinvalidem boyle diyor ama bence bildigimiz kilise)e yuruduk.
Çat pat resim cektim eglenceli (kisa ve oz) ayinden sonra eve donup kahvaltimsi bizim sahurlarimiza benziyen bir ara yemek yedik. Tatli (ozel bir corekleri var paskalyaya benziyor ancak tam ortasindan badem ezmesi kumesi geciyor),peynir, ekmek, peynir,recel ve tereyag. Demleme cay vardi muhtesem geldi desem yeridir.
O yatis o yatis sabah 10.30 da kapimiz tikladiginda uyandik. Esim birgun onceden ailesine gitti Agaclarini kurdu(plastik agaclari var esim hep dalga gecer) altina hediyelerimizi yerlestirmisti.

Kahvalti filan derken esimin ablasi(sanirim gorumce deniyor bir turlu bu girifli tanimlamalari ogrenemedim) ve erkek arkadasi geldiler. Kahve fasli ve hediyeler derken aksam ustu oldu. Tam 5 aydir diet kola ve turevlerini tuketmeyi biraktim Bu sebeble sahsima meyve suyu alinmisti onlar likor ve saraplarini alirlarken ben de elma suyumu yudumladim. Huzurlu ve sakin bir ogleden sonrayi aksam Kayinpederimin bizi goturdugu restauranda tamamladik

3 tabaktan olusan bir menumuz vardi(o kadar acikmisim ki yemeklerin resmini cekemedim).Oturur oturmaz aperatif olarak somon corbasi hos bir kadehte sunuldu. Ardindan baslangic ki secimim Carpaccio idi bu secimimden cok menun oldum. Ana yemekte secimim balik ve karidestendi o da cok hos bir sunum ve lezzete sahipti. Tatli dan sonra kahve aldilar.Yemekten sonra biz evimizin yolunu tutarken onlarda evlerine donduler. Ilk huzurlu,sakin, en onemlisi neseli Noelimdi.Unutmak istemedim.

Ertesi günü evde gecirmeyi seçtik hoş bir kahvaltı edip İstanbul için hazırlandık.

3 yorum:

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Umarım seneyede bebişinle bir noel olur :)

A.Ş.K dedi ki...

umarım her gününüz böyle geçer sakin, huzurlu ve neşeli... Allah gönlüne göre versin yeni yılda...ne güzel anılar bunlar..

Nane Şekeri dedi ki...

Ayy Didocum ağzından bal damlıyorç
Gofrett'cim teşekkür ederim güzel dileklerin için.Hepimize inşallah