30 Ara 2007

Noel

Evet kısa bir aradan sonra yine ben.Sizlere geçirmiş olduğum Noel'i anlatmak üzere huzurlarınızdayım.
24 Aralık Pazartesi günü çalışan azınlıktandım. Maalesef Türkiyedeki bayram tatili bitmiş olup 2 gün bizim tatil olacağımız haberi Türk müşterilerimizi acayip gaza getirdiğinden ancak 18:30 da işten çıkabildim 1.5 saat rötarla Brada ya vardım. Öncelikle belirtmek isterim ki Brada'ya 2 tren değiştirerek 2 saatlik bir yolculuktan sonra vardım ve elimde eşşek ölüsü kadar ağır bir kutu (Bankadan noel hediyesi 2 şişe şarap ki biri kırmızı diğeri beyaz şampanya ) 3 şişe vardı içinde kutu tahta siz tahmin edin artık ne kadar ağır olduğunu. Eşim beni araba ile almaya gelmişti tren istasyonundan.
İnsanlar benim yüzümden 8:30 dan sonra akşam yemeğine oturabildiler :( utanç duyuyorum ama ne yapim iş hali.
Yemek yendi ben kafamı tutamıyorum. Gözüm kapanıyor Kayınvalidem 4 kişi için yakınlarındaki bir kilise(kadetral dediler ama gördüm küçük çaplı birşeydi o yüzden abartmadım)den 4 kişilik rezervasyon yaptırmış. Ancak benim halimi görünce istersen sen kal demek zorunda kaldılar sanırsam ayinde uyur kalırım diye çekindi insanlar.
Onlar ayine gidince bende biraz dinlenme fırsatı buldum.
Ayin dönüşü ki saat 11 i geçiyordu yemek yendi yeniden (adetleri bu bizim sahurumuza benziyor.Tek fark ardından oruç felan tutmuyorlar).Yattığımızda saat 2 olmuştu.
Sabah kahvaltısının ardından görümcem ve erkek arkadaşı geldiler.Yine yüksek sesle konuşmalar tansiyon yüksek tek kelime anlamadım bu sefer gıcık oldum :( 2008 yapılacaklar listesinin başına Hollandaca eklenecek kendime not :)
Hediyeler verildi işte bomba .... Her yıl kayınvalidem bizlere ismimizin baş harfinin çikolatasını verir. Bu sene benim dışında herkesin çikolatadan isminin baş harfi farklı idi. Misal Edward'a H verilmişti. Kendisi " Pınar bundan sonra bana Hedward demelisin" şelinde espriler yptı bir noktadan sonra içi bayılıyor insanın tahmin edersiniz.
Akşam çok güzel bir kafe restoranda yer ayırtılmış hep beraber gittik restaron ın ismi ilginç " Deniz manzarası" ama ortada deniz felan yok :)Yemekler enfesti ayrıca servis mükemmeldi ama ...... Görümcem 50 yaşına gelmiş her bayanın yaşadığı sıkıntıları yaşadığından bir kaç tatsız olaya sebeb oldu. En başta burası çok sıcak diye söylendi durdu. O yetmedi sürekli sigara içti o da kesmedi hanımı sürekli milleti aşağıladı durdu. allahtan Hollandacam yetmiyor anlamaya ama daha sonra Edward ın anlattıklarından masadaki herkesin tadının kaçmış olduğunu öğrendim.Az pişmiş ete bile bunu çok pişirmişsiniz dedi kadın ya ağzım açık dinliyorum...
Allahtan yemek sonrasında kahve içildi bizde evimize döndük.Ben kendi kendime eğlendim ama açıkçası eşim pek memnun değildi. Ailesini dün yemeğe aldık. İnsanlar pek mutlu oldular. Yemek derken bir tek salata ve amerikan benim eserim çorba ve etler için Albert Heijn markete teşekkür ederiz :) Biz kendimize yeni bir fondu set aldık 6 adet fonksiyonu var. 1-fondu 2-wok 3-pan tencere 4- küçük tavalar ki biz bunları kullandık 5-grill 6.sını hatılıyamadım iyimi neyse Kendin pişir kendin ye yaptık güzel oldu herkes çok eğlendi tavsiye ederim herkese.

Hiç yorum yok: