26 Eki 2008

Anadolu Ateşi

Çarşamba akşamı Hollanda'ya geldiğimden beri ilk kez böyle bir etkinliğe katıldım. Anadolu Ateşi 'Fire of Anatolia' dans gösterisine gittim. Beklediğimden fazla Hollanda'lı vardı gösteride. Salon küçüktü dolayısı ile dansç sayısı azdı. Perde açıldı arka fonda müzik. Şok oldum ilk izlenimim 'Bu ne? Adeta Yıl sonu müsameresi gibi. Acayip sinirim bozuldu.Aklımdan bir ton düşünce gelip geçiyor. Sahne dar ondandır diyorum.O kadar millet gitti hep iyi eleştiriler okudum. Bir iki dansçı biraz kilolu idi ki bunu bir köşe yazısında okumuştum.Çoğu gerçekten iyiydi. Derken Kılıç kalkan benzeri bir gösteri geldi. Hızlanmaya başladı tempo. Açıldılar 4 erkek dansçının performansı ciddi başarılı idi.Sonra grup olarak yapılan kafkas benzeri dansları da güzeldi.Horonlar muhteşemdi kesinlikle.Sarışın dansöz de fena sayılmazdı :) Millet bayıldı.Ben Semavenleri beğendim.Karadeniz oyunlarıda keyifli idi ama hala sahnenin böyle bir gösterini için yeterli olmadığı görüşündeyim.
Ama Nane Şekeri şuna inanıyor ki bir şeyi yerinde alacaksın. Bu grubuda keşke daha büyük bir sahnede orkestra felan varken izleseydim diyorum.Zira bundan yıllar önce Hürrem Sultan'a gitmiştik Maydonoz muydu neydi oranın adı. Sahne tek kelime ile muhteşemdi. Danslar müzik hepsi çok hoşuma gitmişti. Bu biraz beklentimin altında bir gösteriydi açıkçası. Tabi ben 'Dans' üzerine otorite değilim.İstanbul'da bir kere daha gitmeli ve denemeliyim.

Güncelleme : Haklıyım valla internette bulduğum bu görüntüler kanıtı sahne önemli arkadaş :)

Görüntü 1

Görüntü 2

Hiç yorum yok: