10 Eki 2008

Son Istanbul Kacamagimiz

Evet, ne kadar “tembel” deseniz haklisiniz. Uzerinden 1 ay gecmis Nane Sekeri simdi yaziyor son ziyareti. Kusuruma bakmayin.

Agustosun 23 unde Istanbul’a gittim(geldim olmaz herhalde) esim benden bir hafta sonra katildi bize.

Ne cok ozlemisim ailemi dile kolay 9 aydir gorusmemisiz.Annem beni goz yaslari ile karsiladi.Icim burkuldu ama ne yaparsin.Durum bunu gerektiriyordu. Anne tarafinda herkesi ayni sofraya toplamayi basarmisti annem.Baba tarafimdan herkes tatildeydi L Ne amcalarimi,ne halalarimi nede kuzenlerimi gorebildim o taraftan .

Ruya gibi 2 hafta gecirdim. Bol bol gezdik.Disim ariza cikarmamis olsaydi daha da gezerdik ama.2 Hafta boyunca discime tasindim.

Saolsunlar tum takim o kadar isi 2 haftada bitirdi. Agrisiz sizisiz. Benim fobimdi disci. Taki kizkardesim simdiki dis hekimimizde tedavi gorup bize tavsiye edene kadar.Bende arkadaslarima tavsiye ettim.Ciddi rakamlar olmasina ragmen simdiye kadar cok sukur giden memnun kaldi.

Boncugum kiz gecesi duzenledi. Kankam Kiyoki,Tubim,kuzenim Muju ve kardesim Dido cocuklari unutmayalim Bora ve Chris.

Oyle iyi geldi ki anlatamam. Ne ozlemisim kizlari.

Birgunde Dido ile alisveris yaptik oda guzeldi valla.Eve bir kac esya aldik.Alisveris arkadasim olarak Bora’yi istedim.Zira kendisi ile bir havlu muabbetimiz oldu gulmekten bayilirsiniz. Ben minik el havlularini severim. Tepe Home’da kenarli isli havlulari buldum.Didem telefonla konusuyor,bu da benim yanimda duruyor. Bora dedim ‘bu havlular nerde goruyormusun?’.Bu bakindi buldu “Ben bunlari begendim sence’ dedim bana “bende sunlarida begendim bence hepsini al teyze’ dedi.Oohhh be dunya varmis..’ annen olsa Bora bana aldirmazdi bundan sonra sen benimle gel beraber alisveris yapalim cok zevkli bir alisveris arkadasisin’diyince bu ‘ Olurrr.’ Dedi.

Dideme anlatinca beni satiyor musunuz diye takiliyor bundan ses yok sahiden saticisin Boracim.

Birde yemek kitabi maceram oldu.Kitapciya gittik ben kitap aliyorum bu kosarak geldi “anne bu kitabi alabiler miyiz?’ didem “ Boracim bu hafta ise gidemedim o yuzden paramiz yok gelecek hafta calisip para kazanayim bakariz’ dedi bu “peki” deyip aldigi kitabi yerine birakti.

Ben dahil annem Ayse hepimiz “Didem valla senin otoriteni sarsmamak icin kendimizi zor tuttuk nasil kuzu gibi tamam dedi” diyince Didem “bana da zor geliyor ama alissin istemiyorum” dedi o zaman kardesim gozumde biraz daha buyudu.Borayi cok guzel yetistirdi.Cok taktir ediyorum.

Annemin tavsiyesi uzerine IsBankasi Yayinlarinin cikardigi “ Dunyanin en guzel kurabiyeleri” ve “Dunyanin en guzel tatlilari” ni satin alirken “Italyan yemeklerinide” aldim ayni yerden. Annemde Boraya puzzle li kitap. Bayildik kitaba neler cikmis diyo insan.


Boranin heryere goturulen “Tubitak” kitaplari da gercekten cok hosuma gitti.Bora oradan bir suru seyi bize anlatti.Anlamasa bile Edward’a bile acikladi,gosterdi,yorumladi.

Aldigim kitaplardan biride zeyanin sayfasinda gordugum Zeynep Tunuslu’nun “13” adli kitabi idi. Zevkle okudum Zeyacim.

Su ara Murathan Mungan’in “Kullanilmis Biletler” adli kitabini okuyorum. Basta hosuma gitti hatirladigim filmler yorumlar vs simdi biraz agir geldi acikcasi cok tekniksellesti.Bitiriyim yeni bir kitaba baslamak istiyorum.



Disci randevularimin arasina kisa sehir turlari,iftar yemekleri,alisveris sigdirmayi basardim.puffff..Masaj bile yaptirdim dusunun yani.

Ilk kez Sehir Hatlarinin “ Bogaz Gezisine” katildik.Edward’I gezdirme faaliyetlerimiz arasinda.

Cok memnun kaldim diyebilirim. Anadolu Kavagi’nda inip ‘Yoros Kalesi’ne ciktik.ciktik derken bir vasita filan soz konusu degil o sicakta tirmandik o kadar yolu,ben iflas ettim ham obez vucut.Boranin giki bile cikmadan kendi basina yurudu,o yokusu annesinin elini tutarak sizlanmayarak kucak istemiyerek cikti yavrum.Donus yolunda pestil uyudu annesinin kucaginda.Ufak bir kazasi oldu kuzumun onun disinda keyfi iyiydi.

Bir gun cok sicak evdeyiz.Edward ile ikisi icerki odada top oynuyorlar vakit epey gecti bu hic yanimiza gelmeyince dido iceri gidip “tuvalet” hatirlatmasi yapti. Dondu guluyor ‘benim oglan edward’a derdini anlatmis tuvalet ihtayicini gidermis’ dedi. Hepimiz sasirdik sira esim Turkce bilmiyor bu ingilizce tarzanca anlasmislar.Aksam ben esime sordum nasil anlasabildiniz mi diye.Evet cok eglendim Bora ile dedi.

Tuvalte gitmek istedi beni aldi pantalonumu ac diye gostermis halletmisler.Ellerini bile yikamislar.Taktir ettim acikcasi.

Esim simdi Turkce ogreniyor ve zevkleniyor Borayla konusabilecek diye.Bora’yi daha annesinin karnindayken ultrason goruntusunden biliyor.Ve onu cok sever.

Bir gezimizde ‘Istinye Park’ a idi.Edward meshur TOMTOM’u kurdu.Bizi tam onune cikarti o guzel alet. Ama bir ara odum koptu,dar sokaklar mi dersiniz toprak yol mu hepsinden gecirdi megerse-kisa yolu-secmis.Kiz kardesim istiyor kendisine bir Tomtom.

Iftar yemeklerini unutmamak lazim.Teyzem ve Fatma yengem dokturmuslerdi

Donusumuz 2 kilo artiyladi.Kendilerine katkilarindan dolayi tesekkur ederiz.

Donusumuz herzamanki gibi muhtesem oldu 60.4 kg 2 bavul 2 el cantasi.Allahtan Pegasus ile ucuyordukta hakkimiz kisi basi 30 kg.



Sizi resimlerle basbasa birakiyorum.

İstanbul Kacamagimiz

2 yorum:

zeya dedi ki...

kitabı beğenmene sevindim :):)

ben de istiyorum tomtomdan sağa dön sola dön yönetsin beni hehehe

Nane Şekeri dedi ki...

Zeyacım tomtomla tanışıp istemeyen yok gibi.Türkçesi biraz tuhaf :) Bazen uzun süre ses yok birden başlıyor.100 metre sonra sola dönünüz.. dönünüz ...dönünüz diye.
İskoçyo seyahattinde arkadaşım kullanırken eşi şakayla karışık
'valla hemen dön kızdırma aleti' diye takılıyordu.Tomtom türkiye haritasına el atmış hayırlısı valla. Değişen yollar felan kafayı yiycek alet :=)