10 Eyl 2009

Bir devir kapanirken


Onu ilk gordugumde ciplak sevimsiz bir kafesin icindeki tek tunege tunemis merakli gozlerle etrafina bakiyordu. Biz hepimiz (annem, sarikiz ve ben) tepkiliyiz.Birkac gun once kiz kardesime dunyalar guzeli mavi bir muabbet kusu alinmis adi Mavis evin bas kosesinde kurum kurum oturuyor. Babacigim buncagizi atalyoden getirmis.Annemin evde ikinci bir kuşa ne gerek var demelerine bizim çemkirmelerimize rağmen hemde. Nasıl bakımsız nasıl çirkin gozukuyor anlatamam aradabirde hapsiriyor. Ben bunu kafesten cikartip kafesi temizlemeye giristim bir baktim basimdan omuzumdan ayrilmiyor gagalama yok kendini ciddi ciddi sevdiriyor. Acayip isindim bu yesil kusa. Adi Tarzan’di daha yavruydu bize geldiginde.Tarzan ne kadar sevecen ne kadar uyumlu ise Mavis’te o kadar aksi sikintili kasinti bir kustu yanyana koyduk. Onceleri Tarzan’I hasat etti mavis ama sonra o da ona alisti hatta onu arar oldu,baskasi ile oynar ise kiskanirdi. Biz bu iki kafadara gozumuz gibi bakardik. Gece uzerlerine yaz oldugu icin ozel carsflari ortulurdu(kardesimin bebeklik carsafi) mutlaka yikanma havuzu konurdu gun icerisinde serinlesinler diye.

Sularini yenilerdik. Gaga tasi oyuncaklar vs vs…

Birkac hafta sonra Tarzanin hapsirmasi ishale dondu iyiden iyeye hastalandi. Keyfi kacik disari cikariyoruz ucmak istemiyor direkt kafese girip siniyor. Bir sabah Istanbul’a inmisken pat kafesteki tunekten dustu. Hemen Suadiye Hayvan hastehanesini aradim. Durumu anlattim bir muayyine ucreti soylediler dudagim ucukladi.Sonra aklima Suadiye hayvan klinigi geldi. Aldik sarikizimla hastamizi yuruduk gittik nasil sicak yaniyor Istanbul anlatamam kanter icinde vardik Klinige kucucuk bir bekleme salonu vardi hatirliyor dunya tatlisi gencecik bir veteriner bayan bizi kocaman bir gulumsemeyle karsiladi. Hic usenmedi ufakligimizi muayyene etti.Ilac veriririm ise yarar yanliz biliyorsunuz bu kuslar piyasada cok komik paralara satiliyor ilac parasi ile yeni bir tane alabilirsiniz ama anladigim kadari ile kendisini cok seviyorsunuz lutfen yanlis anlamayin diye acikladi durumu.

Bazi hayvan sahipleri bu kadara ilac mi olur diye tlf acip saydiriyormus. Ne tuhaf bir durumdu. Bize hayvan icin ilaclarin Erenkoyde bir eczanede bulunabilecegini soyledi.Vitaminli barlardan asin gucunu toplar diye tavsiyede bulundu.

Kiz kardesim onu eve goturdu bende eczanenin yolunu tuttum.

O aksam yazliga donduk iki kafeste bizimle beraber. Hemen ben icmesi icin suluga ilaci koydum bizim ki hic orali degil benim o kadar uzuldugumu goren annem bir damlalik buldu zorla iciriyoruz sudan buna.

Hic unutmam cay koyuyoruz bazen ishali icin ben icmiyor diye seker ekledim buncagiz sen hem ic hemde yikan o cay ile bir geldim tuyler kalmamis ciglik ciglaga Tarzan oluyor diye agliyorum anneannem minnosumuz sevmez hayvana dokunmayi felan o bile benim cirpimmama elini kafese daldirip bunu tutup kizim tuyleri yapismis bak silince duzeliyor diye acikliyor,

Yillarca ben ders calisirken kalemlerimi siraladi. Bana ‘tatlim canim diye yandirdi. Kendini minciklatir insanin icine almasi gelicek kadar sicak kanliydi.
Once Mavisi kaybettik tirnaklarini kisalttirmak icin Bayramoglunda bir veterinere goturdugumde can verdi.Kalbi durmuş korkudan veteriner öyle demişti. Takside ne aglamistim.Yanliz kaldi Tarzan mahsunlasti. Bu yil 15 yasinda olmustu.Ocak ayinda artik titremeleri ile yasliligin son demlerindeydi.

Haziran’da Istanbul da iken ilk kez kafesinin yerini bos buldum . Annem ve erkek kardesim yanindayken son nefesini vermis.

Kuzumu annemin yardimcisinin esi gommus. Uzuldum sevdigim birini kaybettigim icin.Hatta yine ağladım ama gene beni gülümsetmeyi başardı.Hala o boncuk boncuk gözleri ile bana bakışı tatlım diye seslenmesi kız kardeşimin ıslığını taklit etmesi geliyor aklıma.Hiç kedim yada köpeğim olmadı bir tank dolusu balığım oldu,su kaplumbağam ama Tarzan benim sevdiğim sarmaladığım yakışıklı prensimdi. Umarim guzel bir hayat yasatabilmişizdir kuzumuza.

Gule gule Tarzanim.



Dip Not: Bilinen muabbet kusu hayat suresi 11 yildir.

3 yorum:

sarikiz dedi ki...

Gerçektende ne sırnaşık ne cana yakın bir kuştu. Yıkanmayı ne severdi. Daha banyosunu koymak için kapıyı açtığında atlardı suya.

Hayvanı kaliteli yaşattık. Borada çok üzülmüştü öldüğünde. Her geldiğinde ilgilenirdi.

Nane Şekeri dedi ki...

Minnosun kupesine ne merakli idi herseferinde kadinin omuzuna konar o kupeleri buyuk bir ustalikla acardi. Hircin degildi be kuzum

Chris'in Annesi dedi ki...

bence cok sanslı bır kusmuş,mutlu olmasa bu kadar uzun yasamazdı bence kesınlıkle cok mutluydu,birden aklıma evınıze gıren kedı geldı ben cıkarmıştım ya:)yani bir nevi benımde katkım oldu kuşun yasamasına dimi hihihi:)