22 Ağu 2010

Isvicre Part 5






22.06.2010
Sabah erkenden uyanip yola koyuluyoruz.Bugunku istikametimiz Ballenberg acik hava muzesi. Genis bir alana yayilmis degisik mimari zamanlara ait Isvec evlerinden olusan acik hava muzesi Ballenberg.
Bu muzede en cok hosuma giden tepenizde bekleyen sanki birsey calicakmissiniz gibi size kesen gorevliler yok.Ama inanin insan daha bir ozen gosteriyor.Dokunmuyor.Ola gorevliler sizin sorularinizi memnuniyetle yanitliyorlar.O kadar guleryuzluler ki zamanin nasil gectigini anlamiyorsunuz.

Her evin icini gezebiliyorsuz.Esyalar olduklari gibi muhafaza edilmis.
Deliler gibi tirmanip ardindan buz gibi soguk sularin aktigi cesmelere ulasinca acayip mest oldum.
Heryerde su molasi verdim :)
Bir guzel etkinlikte organik tarim.Ballenberg de her alanda organik tarim hakkinda bilgilendiren brosur ve kucuk rehber kitaplar bulabiliyorsunuz.
Bakanlik cifcilerini bu yonde etkilemeye calisiyormus.
Insanin aci aciyor. Canim cennet ulkemde tarima onem verilmeyip,ciftciyi koyluyu dolayisi ile topraklarimizi mundar ettik. Tarimla ugrasanlar bastilar kimyasallari simdi organik tarim diyoruz ama tarim yapacak alanimiz mi kaldi.Yaktik yiktip igrenc evler binalar diktik.
Burada ise tarima inanilmaz bir ihtimam var.
Bireyleri bile ekip bicmeye yonlendiriyorla (Sari kuzum sen burada cennette gibi olurdun)
Evinizde turlu salata yesillik vs yetistirebilmeniz icin tohumlar o kadar ucuz ki.
Benimde hayalimde baharat,yesillik yetistirmek var.Kardesimin merakini bildigimden bir iki paket organik tohum aldim.Insallah gonderecegim.
Buranin marketinden ekmek almak istedik maalesef kalmamis. Donuste Brienz'e ugrayip almak durumunda kaldik.
Ballenberg ile izlenimlerim.
-Cok yurunup tirmanildigi icin rahat bir cift ayakkabi giyilmesi iyi oluyor.
-Mutlaka su matarasi alinmali
-Ince bir ceket bulundurmak lazim kimi yerler inanilmaz soguktu
-Gunes icin gunes kremi tasimak lazim gun uzun
-Yemekler inanilmaz pahali ve o kadar da secenek yoktu sandvic elma vs gibi ufak atistirmaliklar yerinde olacaktir.
-Kameranizin hafizasi bos gidin herseyi fotoraflamak istiyor insan
-Sapka alinsa fena olmaz
-Ben notlar aldim unutmamak icin

Donuste yolculugumuz gene gol manzarasi esliginde yapildi. Havanin isinmasi ile yelkenliler golde suzulmeye basladilar.Seyretmesi inanilmaz keyifli geldi bana.
Deli gibi resim cektim.
Birde millet kendini dagdan su parasutle atlamaya vermis tepemiden yagmur gibi atlayip duruyorlar.


Aksam yemeginin ardindan disarida ses duyup cami actim . Tilkinin biri bizim cop posetini suukluyor. Beni gorunce bir bakisi var acayip tirstim cami kapattim.Korkarim ben oyle vahsi yasamdan. Ben onlara ilismem onlarda bana ilismesin canim :)

Sabah tum posetin parcalanip coplerin etrafa sacildigini gorduk. Buda bize ders oldu cop posetinin tatil bitene kadar evde tuttuk. Burada organikler disaridaki kompost kutusuna gidiyor. Diger inorganik copleri ayrica atiyoruz.

2 yorum:

Tamay dedi ki...

Ne kadar güzel pamuk gibi,bebek gibi bir hanımsınız.Allah eşiniz ve sevdiklerinizle sağlıklı ve mutlu bir hayat nasip etsin size.Blogunuzu gezerken içimde böyle dua etme hissi uyandırdınız.

Nane Şekeri dedi ki...

Tesekkur ederim.