19 Ağu 2010

Isvicre Part 2


19.06.2010

Sabah gec kalktik.Bir guzel oldu.Dinlenmis,rahatlamis.Kahvaltiya indigimizde guler yuzu ile ayni dizilerde kasabanin tatli tombul ahcilari olur ya onlari aratmayan bir bayan karsiladi. Kahvalti inanilmaz zengin bir o kadar da lezzetliydi.Alman ekmeklerini cok severim,bol kepce cesit cesit siraladi bayan masamiza. Tika basa yedikten ve bunu "dag havasi" na bagladiktan sonra toparlandik.Yola cikmaya haziriz dedik sis kalkti dediler sevindik cikti aman o da ne sanki gok delinmis. Arabamiz yikama servisine sokmuscasina piril piril oldu.
Isvicre'ye geldik yagmur durmadi.Isvicre'de kaldigimiz yerin Interlaken.Bern Kantonunda bulunuyor.Burada Kantonlar var.Bern Kantonunda konusulan dil Almanca (Bana biraz tuhaf ve zor geldi,dinlerken yoruldum) Isvicre'de bulundugumuz yerde insanlar cok sicak turizm den kaynaklaniyor olabilir ama ben bu bolgede Isvicrelileri sevdim.
Bir gece once Almanya'da kaldigimiz otelden Interlaken 2 saatten biraz uzun surdu,arabamizi parkedecegimiz merkeze geliyoruz.Tanidik bir isim ' Migros ' market Isvicredede var.Arabamizi park edip turist ofisine gidiyoruz. Yine kocaman bir gulumseme ile karsilaniyoruz. Notlarimizi cikarip gorevli memur ile konusup brosur,harita,etkinliklere dair poster aliyoruz.
Biraz cevrede dolasip kalacagimiz yere gitmeden once alisverisimizi Migros' ta yapip gene yola duzuluyoruz.
Kalacagimiz Dag evi ' Chalet' *umarim dogru yazmisimdir* ne dogru tirmanirken Tom Tom'un nasil aziz bir alet olduguna karar veriyorum. Yol diye gosterilen yerlerin yol demeye bin sahit istedigi,patika denilecek daracik yerlerden bizi haritada gozukmeyen ufacik yerlere bile bizi sag salim goturdu.
Kalacagimiz ev tam 200 yillik. Dagin tepesinden gol ve diger dagi seyrediyorsunuz.Interlaken iki golun arasinda bir sehir.Kaldigimiz yerden bu sehride seyrediyorsunuz.
Iselwalt (Yuzuklerin efendisinden firlamis bir isim gibi) 600 mt yukseklikte bir dag belki tepedir.

Isvicre'ye ait ilk izlenimlerimi de yazmak istiyorum blogcum sana.
Isvicre'liler en azindan Bern kantonundakiler oyle cok uzun boylu degiller.Inanilmaz gulecler.Son derece sosyal ve Hollandalilarin aksine grup psikolojisi ile yetismisler bireysel takilan pek nadir.
Her gittiginiz yerde selamlaniyorsunuz.Yardimseverler.Baktilar kendileri yardim edemiyorlar mutlaka size yardim edecek birini buluyorlar.
Trenler cok oyuncaksi belki bu bolgeye hastir.Bilemiyorum.Ama cok sevimliler.
Yollar cok dar.
Ucuz bir ulke degil.Ama hersey etiketlenmis.
Bankamatikler biraz ugrastiriyor.Cozene kadar anam agladi blog.EUR gecmediginden Isvec Frangi almamiz gerekti.
Dukkanlar 19.00 kadar acik.Pazar gunu marketler ve hediyelik esya dukkanlari acik.
En guzel dukkan bence Firinlari. Inanilmaz ekmek cesidi var insan ne alacagini sasiriyor.
Suyu cok lezzetli.
Evler senlikli soyle ki gordugumuz tum evlerin pencerelerinin onlerinde cam guzelleri,sardunyalar sarkiyor.Dokuyu korumuslar.Genellikte ahsap ama kimi zaman beton binalarda yok degil.Evlerin uzerine yapildiklari seneler islenmis.
Daha once de belirttigim gibi biz Almanca konusulan kantonundaydik ve anlamak cok zor geldi bana.
EUR bolgesi olmadiklarindan CHF (Isvicre Frangi) kullaniyorlar.Banknotlar rengarenk ama cuzdana sigdirmak bir dert.Mendil kadar. Gene hesap kitap yaptik EUR CHF diye.
Ilk gordugum cikolataciya giriyoruz.Allahim o nasil bir koku beni buraya gomun demem geliyor susuyorum :)

Hiç yorum yok: