20 Ağu 2010

Isvicre Part 3




20.06.2010

Bugun turist burosundan ogrendigimize gore bando gecidi var. Gec kalkiyoruz gene. Kahvaltimizi edip kendimizi arabaya atiyoruz.
Maalesef geldigimizden beri yagmur durmadi. Yagmura ragmen Bando lar yuruyuslerine devam ediyorlar.
Ilk gezimizi bu yagmurlu Pazar gunu gerceklestiriyoruz.
Deli gibi solugumu kesen basimi donduren bir tirmanistan sonra St.Beatus-Hohlen magarasini geziyoruz.1 km iceriye yuruyup o 1 km geri cikiyoruz.Aklima Safranbolu da yaptigimiz magara gezisi geliyor. O yerel rehber burada olsa ne hikayeler yazardi o sarkitlara diye aklimdan geciyor.Bu dusunce beni bayagi bir eglendiriyor.
Ogle yemegimizi burada yiyoruz. Ben Isvicre'ye has bir yemek olan Raclette yiyorum.Bildigimiz eritilmis peynir,Kozlenmis taze patates yaninda sogan tursusu ile servis ediliyor. Aklima Heidi ve cocuklugum geliyor. Anneme ne eziyet ederdim peynirler Heidi'nin ki gibi erimiyor diye :) ciddi ciddi aglardim. Ne rezilmisim.

Gezinin ardindan Sahil Yolundan donmeye karar veriyoruz. Hava acilmaya basladi gibi duzelicek diyor haberlerde bende icimden insallah cekiyorum. Hala evde soba yakiyoruz.
Soba bizim bildigimiz sobalardan degil.Biraz eski zaman Kuzinelerine benziyor. Mutfaktan atese odun atiyorsunuz icerisi borular ile isiniyor.


Hiç yorum yok: