23 Ağu 2010

Isvicre Part 6




23.06.2010

Gene uzun bir gun olacagi icin erkenden kalktik.Bugungu hedefimiz "Jungfrau".Tren ile ulasilabilen avrupanin tepesine gidiyoruz.Reklamlarinin yalancisiyim."Jungfrau Top of Europe" yaziyor heryerde.
Trene yetismek icin yola cikiyoruz o da ne yol calismasi. Allahin daginda tek seritli yol nereden inersin bayira. Gerilen bir esin yardimina arkamiza yanasan cip yetisti. Yerel isciler bizi takip edin sizi cikartalim yol a dediler.Iyi de dediler yoksa halim harabti.
Bayirdan asagiya iniyoruz ama yol felan yok keci patikasi gibi birsey ne kadar dua biliyorsam okudum. Kimi yerde gozumu kapadim.
Ama ciktik ana yola alnimiz acik.Trene de yetistik.Ama ne kalabalik. Griemweld de tren degistirmemiz gerekiyor.Koyu gezelim beklemeyelim 1/2 saat istasyonda diyoruz. Ama miniminnacik bir yer. Biniyoruz trene tingir mingir o guzel manzaralar esliginde son kez tren degistirecegimiz kasabaya variyoruz.

Basliyoruz kivila kivrila Avrupanin tepesine cikmaya. Belli bir noktadan sonra tamamen dagin icine oyulmus tunellin icindeyiz.Konforlu bir tren. Surekli mesafeyi durulacak duraklari veriyor. Kimse inip binmiyor sadece manzara setrediliyor cam panellerin ardindan,dagin icinde bakiyorsunuz.
Panaroma diyorlar.5 dk molada resim cekip manzaranin keyfini cikarabiliyorsunuz.
Sonunda variyoruz.


Ilk isimiz yemek amma acikmisiz.Buzdan saray ilk sirada. Ben strest kayip dusucem diye.Bariyerleri birakamiyorum.Yerler cam gibi buz.Benim acimdan pekte keyifli gecmiyor.


Ardindan Syprex'e tirmaniyoruz. Once asansor ardindan 1 kac metre merdivenler nefesimiz kesiliyor. Disariya platoya cikiyoruz.Hala kar var ama soguk degil. O muhtesem manzada resim cekiliyoruz.

Nefesim arada gidip geliyor.Esim karda yurumek istiyor ben istemiyorum korkutuyor beni sen git diyorum.

Bende etrafi seyrediyorum. Oradan oraya plastik botlarin icinde kayanlar, soyunmus karda guneslenenler.Cok renkli bir gruba ev sahipligi yapiyor Jungfrau.
Kesisler, Hintiler,Japonlar,Cinliler, Avrupa'nin heryerinden gelmis insanlar.
Donuste tren kuyrugu korkunc. Urkuyoruz. Isvicreli yerel kisilik" korkmayin iki tren gelir her zaman " diyor ve gercekten oyle oluyor.

Sag salim yolcuklugumuzu tamamlayip kaldigimiz yere donuyoruz.

Hiç yorum yok: