14 Eyl 2007

Ramazan Geldi Hos Geldi !




Ramazan geldi Hos Geldi! Oruc tutmayan bir kafir olan ben Ramazani cok severim. Kurulan o muhtesem Iftar sofralari gelir aklima,Yemesini icmesini bir tarafa koyunca o sohbetler bulusup hasret gidermeler gelir. Eskiden cok degil 2 yil kadar once Iftara gitmek zulumdu benim icin, Trafik ayri bir kabus, kalabalik heryer.... Simdi inanin cok ozluyorum. Ve anneme cok tesekkur ediyorum pesimi birakmayip beni butun bunlara dahil ettirdigi icin.


Ozenle kurulmus sofralar, O bekleyis abuk subuk yapilan sohbetler zira her hafta sonu birimizin evindeydi Iftar sofrasi .Hepsini cok ozluyorum.


2000 senesine kadar aksatmaz orucumu tutardim. O sene hep rahatsizlandim hem tayin oldum. Eskisi gibi degildi Iftarlar. Kart okut yer bulabilirsen otur. Yemek buz gibi olur pide kalmaz. Oyle miydi subede Iftar. Sabirla beklerdik musteriler biran once gitsinde hep beraber oruc acalim. Paralar toplanir secilen 2 aradas cey demler domatesler biber salataliklar dogranir,pideler dumani ustunde kesilmis, bazen corba getirirler bazen bir zeytinyagli,kahvaltiliklar ustune cay ve tatli. Bazende yemek ismarlanir. Onlar bolusulur. Oruc tutan tutmayan bir olurduk.


Tatli anilarim var,Ayse cim nami diyer Kiyoki ve o essek Levent o zamanlar muhaberattaydi simdilerde kendisi gise yetkilisi baba adayi :) Bunlar tutamazlardi oruc oglen yemege giderler. Sorarim iftarda birsey ister misiniz diye yok canim biz tokuz allah kabul etsin derler. Bende safa saf ismarlarim bir porsiyon birsey. Gelir siparis bakarim ac kediler gibi cevremdeler. Bir bakmis benim iftar yemegi kusa doner . O gun bugundur her seferinde 1,5 porsiyon yemek ismarlardim. Levent essegi yanimda biter o parmak surekli gozumun ustunde . Canim operasyon yonetmenin buna kizar " levent sabrimi tasiriyorsun ama Kiz senin askerlik arkadasin degil" derdi.


O sene ki bu 1999 olur. Bende inanilmaz bir bas agrisi isiktan kokudan felan acayip rahatsizim.


Gulden hanim tepemdeki spotlarin birini gevsettirmis, ekran nerdeyse kapkara Kiyokim o cok sevdigi kolanya ile yikanmiyor parfum filan surmuyorlar beni sonunda norologa gonderdiler. Kadin benden catlak , sordugu ilk soru" kiyafetin guzelmis Sali mi ?" . Kadincagiz bana hafif bir anti-depresan yazdi 10 gun iftar sonrasi al uyku yapmaz biraz istahin kesebilir diye.


Bu Levent denilen essek bunu ogrendi. Asagidan bagiriyor yukariya " Pinar aldimi ilacini geliyim mi ?" diye . Olur musun oldurur musun !!!


Guzel gunlerdi vesselam :)
Hic unutmam o pide kuyruklarinda beklemelerimizi, o da bir gelenekti pide ramazan disinda satilmazdi.
Bir ramazan Didem le ciktik nasil yagmur nasil yagmur. O zaman Rejoice yeni cikmis biz birbirimize keske yanimiza alsaydik yikar cikardik diye.
Ne gulmustuk salak salak :)
Allah rahmet eylesin Babamin amcasi Bekir dedem orucunda namazinda bir adam, ancak cok hastaydi tutturmus oruc tutacam diye iftara oturucuz buncagiz birden ekmek aldi eline tam agzina aticak oglu yakaladi " baba ne yapiyorsun simdi atilacak top" bu sinirli" agzina tukurdugumun imami okuyamadi ezani diye " ne soylenmisti.
Hepinize hayirli bir Ramazan diliyorum !!!!!!






2 yorum:

zuzu dedi ki...

Pinarcim ben de oruc tutamiyorum yillardir ama yazdiklarin beni eski gunlere goturdu; ozellikle de o meshur Ramazan pideleri simdi burnum da tuttu..Biz de eski is yerimde iftar da az pide yemedik ;)). Evet bence de: Hosgeldin Ramazan!!!

Nane Şekeri dedi ki...

Zuzucum ozledım ben o pıde kokusunu iftar sofralarını :)