26 May 2008

Haftasonu 1.mutfak etkinliği

Bu haftasonu menüm bayağı kalabalıktı.

Cumartesi Günü:

Öncelikle sabah güzel bir Türk usulu kahvaltı hazırladım. Reçelli ballı filan :) Eşim boşuna göbek yapmadı dostlar...
Öğle Ton balıklı salata

Akşam yemeğimiz Domatesli peynirli Makarna

Tatlı olarak dondurulmuş yoğurt (Çağımızın büyük buluşlarından) Eurovizyon başında fındık fıstık patlamış mısır

Pazar günü
Türk usulu kahvaltı

Öğle
Pınar usulü tavuklu sandviç
Patates Salatası

Kahve arasında
Muffin

Akşamda Patlıcan kızartma ve Etli Dürüm

Ben sizlere basitinden Patlıcan Kızartmayı ve Muffini anlatacağım.
Yemek


Patlıcan Kızartma
2 orta boy patlıcan
Tuz
Kızartma için yağ

Sosu
2 orta boy domates
4 yemek kaşığı soyulmuş doğranmış domates konservesi-renk vermesi için burda hala domatesler yemeğe renk veremiyor yardım alıyoruz mecburen*
2 kaşık zeytinyağı
2 dişi sarımsak

Patlıcanları alacalı soyup tepsiye diziyor üzerine biraz tuz serpiyoruz(annenizi dinlemeyip boca etmeyin benim gibi) 20 dakika bekliyoruz. Daha sonra tuzu yıkayıp kağut havluyla kuruluyoruz.
İyice ısınmış yağda kızartıyoruz.

Sosu için sarımsakları soyup çok minik parçalar halinde doğruyoruz.Domatesleri soyup onları da tuz ve zeytinyağı ile aynı kaba koyup ağır ateşte pişirip kızartmamızın üzerine döküyoruz.

Şimdi efendim bu kadar basit birşeyi neden tarif ettiğime geldi sıra.
Kızartma için yukarılardan Fritöz indiriler yağı doldurulur. Bahçeye kablo çekilir. Işık yanar beklenir beklenir 45 dakika ısınmaz yağ. Sen misin kamp tüpü ranıp bulunur.Yağ tavaya alınır bu seferde yeterli sıcaklığa ulaşmaz. İçeriye taşınılır orada yapılır kızartma :)
Sonra fark edililir inanılmaz tuzlu olmuştur :( hevesin kaçtımı dahasıda var özellikle alınmış yoğurdun dün kullanıldığını fark edip saçbaş yolunur :)

Muffin tarifini Cafe Fernandodan aldım. Tek fark bende 100 gr damla çikolata 150 vişne vardı.
İnanın lezzetliler birde kabarık olsalar ama bu fırınla ancak bukadar :)

3 yorum:

Esra dedi ki...

mmmmm... ellerine saglik!

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Ellerine sağlık yavrum, bak biz geliyoruz diye pratiği arttırdın bakıyorum.

Bu arada belki kaplara daha fazla malzeme koysaydın daha çok kabarabilirlerdi, bende aynen 2 kaşık 2 kaşık koymuştum 1 kez sonuç düz bir muffin olmuştu.

Nane Şekeri dedi ki...

Tesekkur ederim Esracim.
Didom siz bir gelin bak neler yapicam ben size